A mediáció ugyan már régóta jelen van a piacon, mint szolgáltatás, azonban sokan még mindig nem veszik igénybe. Ennek általában az oka, hogy nem igazán tudják, mekkora és milyen előnyökkel jár a dolog. Ezek taglalása előtt, a jobb megértés érdekében, érdemes a compliance tanácsadás koncepcióját is tisztázni, hiszen ez mindennek az alapja. A legfontosabb célja, hogy biztosítsa a cég maximális megfelelését a hatályos jogszabályoknak, belső szabályzatnak, valamint a kialakított etikai kódexnek.
Ebből következik, hogy a compliance tanácsadás legfontosabb lépései az átvilágítás, valamint a megfelelőségi politika kialakítása. Ezek után következhet egy úgynevezett bejelentő rendszer bevezetése, amit a dolgozók használhatnak a szabálytalanságok névtelen bejelentésére. A compliance tanácsadás végső lépése pedig az új rendszert bemutató belső kommunikáció megszervezésének segítése, hogy minden munkavállaló tisztában legyen a jogaival és lehetőségeivel.
Egy jól kialakított rendszer ideális esetben elejét tudja venni minden esetlegesen kialakuló nézeteltérésnek és vitának. Sajnos azonban előfordulhatnak olyan helyzetek, amire még a legjobban kialakított szabályrendszer sem tud megoldást adni, ebben az esetben pedig a munkaügyi mediátor az, akihez érdemes fordulni. Ő ugyanis nagyjából az egyetlen olyan személy, aki képes még a legbonyolultabb és haragosabb ügyekből is nyertes-nyertes helyzetet csinálni. Jelentős mennyiségű pénzt, időt és energiát megtakarítva éri el, hogy a felek végül békében váljanak el, vagy dolgozzanak együtt a továbbiakban is.
A jó munkaügyi mediátor megtalálása egyszerűbb, mint gondolná, hiszen már a honlapján lévő kommunikáció stílusa is elég árulkodó lehet. Hiszen, ha ez a személy nem tud bizalmat ébreszteni, akkor valószínűleg máris veszett ügyről van szó. Noha a munkaügyi mediátor minden esetben szigorúan pártatlan és azonos arányban képviseli mind a két felet, de a bizalom ebben az esetben is kulcsfontosságú. Kattintson és tudjon meg mindent a témáról!